کشف حوله تن پوش sarev از جنس طلا در کره ماه

آیا می دانستید که اگر حوله تن پوش sarev از سیم فولادی بافته شود، رطوبت را نیز جذب می کند؟ چرا این اتفاق می افتد، از این مقاله خواهید آموخت. و همچنین با هفت واقعیت جالب دیگر در مورد حوله های تری آشنا شوید. و یاد خواهید گرفت که چگونه هنگام خرید اشتباه نکنید.

حوله نخی
فیبر پنبه به خودی خود آب را جذب نمی کند. هوا را جذب می کند! الیاف نازک، بافته شده در یک نخ و یک پارچه تری، یک سیستم کامل از میکروکانال ها ایجاد می کنند – مویرگ هایی که حاوی هوا هستند.

به نظر می رسد یک سیستم کامل از فضای خالی در خود پارچه است. بیایید فیزیک مدرسه را به یاد بیاوریم. در مویرگ ها فشار هوا کمتر از فشار محیط است. هنگامی که آب با حوله تری در تماس است، به نظر می رسد که آب را به داخل خود می مکد و به دلیل اختلاف فشار آن را حفظ می کند. با فشار دادن یک حوله، مویرگ ها را فشار می دهیم و آب از آنها خارج می شود.

تاریخ خلقت

از زمان های قدیم فقط پارچه کتان برای حوله استفاده می شده است. تا اینکه روزی قالی باف ناشناس ترکیه ای متوجه شد که می توان حوله را مانند فرش از نخ های پنبه ای بافته کرد. اینگونه بود که دنیا درباره حوله تری یاد گرفت.

حوله

اندازه شمع
حوله های با انبوه تا 3.5 میلی متر رطوبت سنجی ضعیفی دارند. آنها به سرعت خیس می شوند و فرسوده می شوند. حوله هایی که می توانند به سرعت تمام رطوبت بدن و مو را جذب کنند دارای ارتفاع انبوه 5 میلی متر هستند. آنها بهترین در نظر گرفته می شوند. اما پرز بلندتر خیلی حجیم است و چنین حوله هایی پس از اولین شستشو به سرعت می ریزند و جذابیت خود را از دست می دهند.

اندازه شمع هنگام انتخاب حوله مهم است
مهم! قبل از خرید، نخ ها را بکشید. اگر آنها بیرون بیایند و حلقه ها باز شوند، محصول بی کیفیتی دارید.

تراکم
باید روی برچسب ذکر شود. هرچه این نشانگر بالاتر باشد، حوله بهتر رطوبت را جذب می کند. بهترین گزینه 450-600 گرم در متر مربع است. هر چیزی که در زیر آمده است یک گزینه ارزان قیمت با کیفیت پایین است.

حوله های خود را به روش صحیح بشویید!
قوانین شستشو و مراقبت
فقط از مواد شوینده مایع استفاده کنید. برای نرم نگه داشتن پارچه های ترش، آنها را در آب نمک بشویید و دو توپ تنیس را داخل درام دستگاه بیندازید (مانند هنگام شستن ژاکت ها) تا روی توده ها پف کنند. دمای مطلوب شستشو 30-60 درجه است. جوشاندن آنها کاملا غیرممکن است. خشک کن با هوا یا خشک کن. حوله های تری را نمی توان اتو کرد.

مهم! برای حوله های تری قانون سه دستمال مرطوب وجود دارد. یعنی پس از استفاده سوم – در شستشو.

سفید کردن
از سرکه می توان برای سفید کردن حوله استفاده کرد. پارچه را بیشتر نرم می کند. همچنین می توانید پودر مایع را با شامپو مو و صابون لباسشویی مخلوط کنید. از سفید کننده و قلیایی تهاجمی استفاده نکنید.

تعداد مورد نیاز حوله
یک تابلوی عامیانه قدیمی می گوید: اگر زن و شوهر خود را با یک حوله پاک کنند، به زودی دعوا می کنند. طبق قوانین بهداشتی، هر یک از اعضای خانواده باید حوله مخصوص به خود را داشته باشند.

هدیه عالی
با خیال راحت حوله های زیبا و باکیفیت بدهید. این یک فال بزرگ است! یعنی به زودی یک سفر یا سفر خوشایند در راه است. و در سال گذشته همه ما خیلی دلتنگ آن بودیم!