مردی با استفاده از لنت ترمز ال نود تکستار نامناسب در جاده تصادف شدیدی کرد

ما از ترمز خودرو برای کاهش سرعت خودرو استفاده می کنیم و همه این را می دانند. اما دقیقاً چگونه این اتفاق می افتد؟ این مقاله برای کمک به شما در تصمیم گیری آگاهانه در دفعه بعدی که نیاز به خرید لنت ترمز دارید طراحی شده است.

اکثر خودروهای مدرن معمولا با ترمزهای دیسکی روی چرخ های جلو، اگر نه هر چهار چرخ، عرضه می شوند. ترمزهای دیسکی تقریباً از هر نظر نسبت به ترمزهای درام معمولی برتری دارند، اگرچه هنوز هم ترمزهای درام را در لاستیک های عقب برخی از مدل ها خواهید یافت.

لنت ترمز ال نود تکستار بسیار پر قدرت و مقرون به صرفه می باشد.

ترمزهای دیسکی عمدتاً از سه قسمت تشکیل شده است. دیسک های ترمز متصل به چرخ ها، کالیپرهای ترمز در دو طرف دیسک ها و لنت های ترمز نصب شده در داخل کالیپرها. لنت‌های ترمز قطعاتی هستند که به دیسک‌های ترمز فشار وارد می‌کنند و باعث اصطکاک (و از لحاظ نظری اتلاف گرمای تولید شده) و در نتیجه کند شدن و در نهایت خودرو را متوقف می‌کنند.

لنت ترمز

انواع لنت ترمز و کاربرد آنها
هیچ لنت ترمز جهانی وجود ندارد که برای هر وسیله نقلیه ای مناسب باشد. نوع لنت ترمز مورد نیاز شما به عوامل مختلفی از جمله سبک رانندگی و نوع رانندگی شما (در نظر بگیرید رانندگی در شهر یا رانندگی در بزرگراه) و همچنین اسب بخار وسیله نقلیه شما بستگی دارد.

لنت ترمز چیست و چه کاربردی دارد؟ – اوکراین، لهستان، آلمان نیمه فلزی این لنت ترمز آلیاژی از فلزات مختلف از جمله فولاد، برنج و مس است. معمولاً 65٪ فلز و 35٪ باقی مانده مخلوطی از کربن و سایر مواد معدنی است. به دلیل سایش سریع تر دیسک های ترمز (به دلیل محتوای فلزی بالاتر)، این چرخ های زیمرمن می توانند گرما را به طور موثرتری دفع کنند.

لنت ترمز چیست و چه کاربردی دارد؟ – اوکراین، لهستان، آلمان محتوای فلز کم – دو برابر گرانتر از نمونه های نیمه فلزی، فقط 30٪ فلز دارد، که به معنای سایش کمتر در دیسک های ترمز است. 70% باقیمانده از مواد آلی ساخته شده است.لنت ترمز چیست و چه کاربردی دارد؟ – اوکراین، لهستان، آلمان موادی مانند کربن، شیشه و کولار.

این لنت‌های ترمز ارگانیک نرم و بی‌صدا هستند، اما سریع‌تر از سایر لنت‌های ترمز سایش می‌شوند. 85% ارگانیک است که باعث دوام بیشتر آن نسبت به سایر پدها می شود. با این حال، به دلیل عدم دوام آنها، برای سواران اسپرت یا تهاجمی مناسب نیستند – این نوع لنت ها برای رانندگی پایدار در مسافت های طولانی، به عنوان مثال در بزرگراه ها، مناسب تر هستند. وسایل نقلیه جدیدتر معمولاً با این نوع موتورها به دلیل هزینه ساخت کمتر عرضه می شوند.

سرامیک – B لنت ترمز چیست و چه کاربردی دارد؟ – اوکراین، لهستان، آلمان حتی از گران ترین لنت ترمزهای سرامیکی نشان دهنده آخرین پیشرفت ها در فناوری ترمز است.

اگرچه واشرهای سرامیکی بالاترین قیمت را دارند، اما در مقایسه با سایر انواع واشر از بالاترین دوام برخوردار هستند. همچنین دمای بالاتر را در مقایسه با انواع دیگر به راحتی تحمل می کند. علاوه بر این، گرد و غباری که در حین استفاده آزاد می شود، تغییر رنگ نمی دهد و به چرخ ها نمی چسبد.