توت خشک ۱۴۰۱ برای کاهش میزان قند در بیماران دیابتی کمیاب شد

توت خشک ۱۴۰۱ فواید بسیاری برای سلامتی دارد، با این حال توانایی این گیاه در کاهش قند خون بیشترین توجه را به خود جلب کرده است.

مشکلات سلامتی متعددی که زمانی به وجود می آیند که بدن ما قند زیادی را پردازش می کند. این مشکلات عبارتند از چاقی، دیابت و التهاب مزمن.

اگر یک درمان طبیعی بتواند قند اضافی موجود در جریان خون ما را از بین ببرد، مطمئناً خبر خوبی است.

مطالعات اخیر نشان داده است که خوردن عصاره توت سفید در واقع ممکن است به پردازش قند در بدن کمک کند.

ترکیبات شیمیایی در گیاه توت سفید وجود دارد که از افزایش قند در جریان خون پس از خوردن غذا جلوگیری می کند. یک ترکیب به ویژه، DNJ  توانایی حذف قند اضافی را از خون ما دارد.

این خبر خوبی برای همه افرادی است که با سطح قند خون و چاقی نگران هستند، اما به ویژه برای کسانی که از دیابت رنج می برند مفید است.

بک بررسی، علم مربوط به توت سفید و دیابت را خلاصه کرد. یک آزمایش نشان داد که 10 هفته مصرف توت سفید تأثیر مثبتی بر سطح گلوکز و انسولین خون ناشتا دارد.

بررسی سطوح پروتئین نشان‌دهنده تغییرات در مسیرهای سلولی مرتبط با دیابت (IGF2، Grb10، و غیره) است.

بیشتر این کار دیابت در موش‌ها یا موش‌ها انجام شده است، بنابراین تحقیقات بیشتری برای تایید اثرات مشابه در انسان مورد نیاز است.

دانشمند گیاهی، اخیراً یافته های خود را در کنفرانس ISETH گزارش کرده است.

این مطالعه توانایی عصاره توت سفید را برای بهبود وضعیتی به نام NAFLD بررسی کرد.

NAFLD یک سندرم متابولیک است که با تجمع چربی و التهاب در سلول های کبدی همراه است.

تخمین زده می شود که 24٪ از جمعیت جهان سطحی از NAFLD را تجربه می کنند.

این مطالعه بر روی اثرات برگ توت سفید بر کلسترول تام، تری گلیسیرید و سطوح مالون دی‌آلدئید (MDA) رژیم غذایی پرچرب در موش‌ها متمرکز بود.

نویسنده نتیجه می گیرد که عصاره توت می تواند آسیب سلول های کبدی ناشی از رژیم غذایی پرچرب را از طریق ضد کلسترول و استرس آنتی اکسیداتیو ترمیم کند. مشابه کار ذکر شده در بالا، این نتایج باید در بیماران انسانی تکرار شوند.